ІНСТРУКЦІЯ
З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
1. Загальні вимоги
Інструкція визначає організаційні та технічні заходи з пожежної профілактики, з метою недопущення розповсюдження пожежі на випадок її виникнення.
Кожен працівник зобов'язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, при виникненні пожежі – вжити всіх залежних від нього заходів для врятування людей і її гасіння.
Сходові клітки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні постійно утримуватися вільними.
У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно встановлювати таким чином, щоб не загромаджувати виходів із кабінетів.
У навчальних майстернях слід суворо дотримуватися протипожежного режиму. Споруди, приміщення повинні постійно утримуватися у чистоті.
У майстернях не повинно бути запасу матеріалів із дерева більше, як на один день.
Увесь пожежний інвентар і обладнання необхідно утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.
На території не дозволяється розкладання вогнищ, спалювання сміття.
У приміщеннях забороняється палити і розкидати недопалки та запалені сірники.
2. Вимоги пожежної безпеки перед початком роботи
Забороняється використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією; зберігати біля них рідини, які легко загоряються; обгортати папером або тканиною електричні лампи.
Забороняється працювати на несправному обладнанні.
Перед початком роботи на електрообладнанні перевірте наявність і надійність кріплення захисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення, рятування та евакуацію.
3. Вимоги пожежної безпеки під час виконання робіт
Виконуйте лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручайте свою роботу іншим особам.
Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов'язаних із пожежогасінням.
Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:
використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією або такою ізоляцією, що втратила захисні властивості;
залишати під напругою електричні проводи і кабелі з неізольованими кінцями;
переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;
залишати без нагляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;
користуватися пошкодженими (несправними) розетками;
зав'язувати і скручувати електропроводи;
застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам до переносних (пересувних) електропроводів;
використовувати побутові електронагрівальні прилади (праски, чайники, кип'ятильники тощо) без негорючих підставок та у приміщеннях, де їх застосування не передбачене.
Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.
Зварювальні роботи під час ремонту системи опалювання, водопостачання, каналізації можуть проводитися тільки з дозволу директора закладу.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
Щоденно після закінчення занять у кабінетах, майстернях керівники гурткової роботи повинні уважно оглядати всі приміщення, що закриваються, вимикати електроприлади, освітлення, усувати виявлені недоліки.
Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи.
Після кожного заняття необхідно усі пожежо- та вибухонебезпечні речовини й матеріали винести із класів у спеціально виділені та обладнані приміщення.
Порядок дій при виникненні пожежі
При виникненні пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, і в першу чергу — дітей, їх евакуацію та рятування.
Кожний працівник, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів, підвищення температури у приміщенні тощо), зобов'язаний:
негайно повідомити про це за телефоном 101 пожежну службу (при цьому слід чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище);
задіяти систему повідомлення людей про пожежу;
розпочати самому і залучити інших до евакуації людей із будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуації;
сповістити про пожежу директора позашкільного закладу або його заступника.
Директор навчального закладу, його заступник, який прибув на місце пожежі, зобов'язаний:
перевірити виконання чи повідомити пожежну охорону про виникнення пожежі;
у випадку загрози для життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили і засоби;
організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу, евакуйованих з будівлі, за списками і журналами обліку занять;
виділити для зустрічі пожежних підрозділів особу, яка добре знає розміщення під'їзних шляхів та водних джерел;
вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей та ліквідацією пожежі;
при необхідності викликати до місця пожежі медичну та інші служби;
припинити всі роботи, не пов'язані із заходами щодо ліквідації пожежі;
організувати відключення мереж електро- і газопостачання, зупинку системи вентиляції та кондиціювання повітря і здійснення інших заходів, які сприяють запобіганню поширення пожежі;
забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та в гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних продуктів горіння і підвищених температур, ураження електрострумом тощо;
інформувати керівника пожежного підрозділу про наявність людей у будівлі;
організувати евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначити місця їх складання і забезпечити, при потребі, їх охорону.
6. Під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:
з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи і виходи до безпечної зони у найкоротший термін;
керівникам гурткової роботи та іншим працівникам позашкільного закладу не можна залишати дітей без нагляду, з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;
евакуацію людей слід починати з приміщення, в якому виникла пожежа, і суміжних із ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння;
дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;
у зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або в інші теплі речі;
ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились у небезпечній зоні діти, які могли заховатися під ліжками, партами, у шафах та в інших місцях;
виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти та працівники не поверталися туди, де виникла пожежа;
при гасінні слід намагатися в першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;
слід утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити ймовірність поширення вогню і диму до суміжних приміщень;
залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері і вікна.
Розробив ___________________
Погоджено __________________
Коментарi