Семінар „Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у колектив однолітків”

Семінар „Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами

у колектив однолітків”

Світ дітей з особливими освітніми потребами – особливий та розмаїтий. Вони вчаться жити повноцінним життям, тому завдання педагогів та батьків – допомогти їм у цьому.

Саме для розкриття питання щодо виховання учнів з порушення психофізичного розвитку у колективі однолітків, створення ситуації психологічного комфорту, формування мотивації досягнень, розвитку моральних уявлень та пізнавальних інтересів 2 квітня 2019 року для класних керівників інклюзивних класів проведено семінар за темою: „Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у колектив однолітків”. Модератор заходу – методист з психологічної служби РМК Доценко Т.М.

Мета цього семінару: пояснити педагогам аспекти виховання дитини з порушеннями психофізичного розвитку у колективі, роль своєчасної інтеграції таких дітей у соціальне середовище, необхідність створення умов для їх особистісного розвитку, творчої самореалізації та можливості бути корисною оточуючим.

Ознайомившись із психолого-педагогічними аспектами інтеграції дитини з особливими освітніми потребами в учнівський колектив, перейшли до практичного блоку семінару, де учасникам було запропоновано вправи для сприяння успішній адаптації таких учнів, а саме: мозковий штурм „Взаємодія дитини з особливими освітніми потребами з класом”, вправи „Ресурси дитини з порушеннями розвитку” та „Моя позиція”, групова робота „Вирішення ситуацій”.

У ході методичного заходу особливу увагу було звернено на розкриття прихованих можливостей „особливої” дитини, її ресурсів /захоплення, вміння, мрії тощо/, опора на які полегшує та забезпечує успішність процесу налагодження міжособистісних стосунків, усунення ніяковості, розвитку соціальних та комунікативних вмінь та навичок дитини з особливими освітніми потребами. А створення сприятливої атмосфери у класі допоможе дитині з порушеннями психофізичного розвитку почуватися вільно у класі, досягати самостійності, настільки це можливо, набувати певних навичок соціальної поведінки. Адже дитячий колектив для „особливої” дитини є найпотужнішим ресурсом для розвитку.

Обговорюючи інструменти сприяння інклюзії, зупинилися на використанні такої методики групової роботи як „Коло друзів” або „Коло підтримки”. Метою методики є залучення до учнівського колективу ізольованих учнів, зокрема і для інтеграції в учнівський колектив дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Досвід застосування цієї технології представила вчитель початкових класів Шевченківської ЗОШ № 1 І-ІІІ ступенів Пікалова С.Ф. Вона зазначила, що застосування методики у роботі з „фокусною” дитиною сприяло зміні його поведінки, появі друзів серед однокласників, розкриттю власних можливостей.

Корисним для учасників семінару був обмін досвідом із спільного виховання звичайних учнів та з порушеннями психофізичного розвитку. Для педагога важливо не тільки розуміти особистісні особливості такої дитини, а ще й уміти з нею працювати.

/Files/images/novini/schen_2019/IMG_20190402_103533.jpg

/Files/images/novini/schen_2019/IMG_20190402_105803.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 232

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.